Godin MultiAc Mundial - Arctik Blue
Waarom Joh.deHeer?
Snelle levering
Installatie Service
Gratis verzenden vanaf € 75,-
Onze klanten geven ons een 9.5!
Showroom van 2500m2
- 125 jaar ervaring
- 2000M2 Showroom
- Betrokken klantenservice
- Klanten geven Joh.deHeer 9.5/10
- Beschrijving
- Specificaties
- Staffels
- Demo aanvraag
Godin
Godin is een Canadees bedrijf wat hoogwaardige en innovatieve gitaren ontwikkelt. Ze zijn redelijk duurzaam, het meeste van hun hout komt uit Noord-Amerika. Zodoende participeren ze niet in ontbossing, wat voornamelijk plaatsvindt in Zuid-Amerika en Centraal-Afrika. Noord-Amerika staat daarnaast vol met houtsoorten die ideaal zijn voor gitaarbouw. Alle gitaren worden daarna met de hand gemaakt in Canada. Hiervoor gebruiken ze de beste gitaarbouwers, waardoor kwaliteit gegarandeerd kan worden.
Een klassieke elektrische gitaar
De MultiAc is een klassieke en een elektrische gitaar. Dit is innovatief; de combinatie tussen westerngitaren en elektrische gitaren is al erg vaak gemaakt, maar de combinatie met klassieke gitaren blijft redelijk weg. De semi-akoestische klassieke gitaar bestaat al wel, maar dat komt niet in de buurt van een elektrische gitaar. De MultiAc is een klassieke gitaar die geïnspireerd is door solid body elektrische gitaren. De gitaar heeft een semi-hollow body design, wat betekent dat de body niet massief is en niet compleet hol, maar meerdere holle compartimenten heeft. Dit zorgt ervoor dat de trillingen nog iets helderder resoneren, maar niet zo vol en hard als bij een holle kast. De gitaar heeft ook geen klankgat, waardoor de resonantie voornamelijk van het hout af komt. De gitaar heeft een klassiek design: de snaren zijn van nylon gemaakt en de headstock en brug zijn op klassieke gitaren geïnspireerd, waardoor het duidelijk een klassieke gitaar is. Maar als er geen klankkast is, hoe werkt de gitaar dan? Het is eigenlijk best simpel. Bij aanslag trillen de nylon snaren, wat resoneert op het lichtelijk holle hout wat opgevangen wordt door het element, wat onder de brug zit. De gitaar heeft een piezo element, wat een standaard semi-akoestisch element is. Zodoende is het geluid zo authentiek mogelijk en zorgt het element zelf niet voor vervorming. De instellingen zijn aan te passen met de schuifregelaars op het bovenblad. De gitaar heeft een standaard jackinput, waardoor deze op een gitaarversterker aan te sluiten is, maar ook een XLR-input, voor bepaalde synthesizers. Zodoende is de gitaar erg veelzijdig.
Waarom?
Maar waarom is de MultiAc handig? Want kunnen gitaristen dan niet gewoon een klassieke gitaar of semi-akoestische klassieke gitaar gebruiken? In principe kan dat, maar hier zitten nadelen aan. Als een klassieke gitaar versterkt wordt, via een element of een microfoon, vangt het systeem ook de resonantie en geluiden buiten de gitaar op. Dit zorgt voor feedback en interferentie, en is erg zonde van de klank van de gitaar. Daarnaast vervormt het element het geluid iets. Dit komt doordat het element overweldigd wordt door de vele resonantie uit de klankkast, omdat het element zich onder het klankgat bevindt. Zodoende wordt het geluid platter en doffer dan het originele akoestische geluid. Dit kan beide voorkomen worden met de MultiAc. Omdat het element fysiek in contact staat met de snaren en het hout, wordt alleen de trillingen en de resonantie hiervan opgevangen. Als gevolg vindt er dus geen feedback of interferentie plaats. Dezelfde reden voorkomt ook dat het geluid minder authentiek klinkt. Omdat de versterking alleen focust op de gelimiteerde resonantie, kan deze met de preamp aangevuld worden. Zodoende klinkt het geluid veel authentieker en voller dan bij een versterkte akoestische gitaar. De MultiAc komt echter met meer voordelen. Het is namelijk de ideale gitaar voor opname, omdat het rechtstreeks op interfaces of PA-systemen aangesloten kan worden. Het is ook dynamischer dan een klassieke gitaar, en kan aangesloten worden op andere instrumenten voor een unieke klank en ervaring. Het is ook een fijne gitaar voor gitaristen die voornamelijk gewend zijn aan western- of elektrische gitaren. De actie is namelijk lager dan op een standaard klassieke gitaar, waardoor deze comfortabeler in de hand ligt. De MultiAc is dus dynamischer, comfortabeler, lichter en veelzijdiger dan een klassieke gitaar, zonder dat dit ten koste gaat van de klank.
Materialen
Omdat resonantie een belangrijke rol speelt bij de MultiAc, is het dus belangrijk om te kijken naar de materialen van de klankkast. De klankkast is van Silver Leaf esdoornhout gemaakt. Dit is een fijne Canadese vorm van esdoornhout wat een geweldige projectie heeft en een helder geluid. De hals is van cederhout gemaakt en de toets van palissander. Dit is een fijne combinatie!
Deze MultiAc is ook in Aztek Red, Ozark Cream en Kanyon Burst verkrijgbaar.
Technische specificaties
Ons product in het echt zien en uitproberen?
Wij zien u graag in onze showroom, waar wij u voorzien van alle informatie over dit product.
- Beschrijving
- Specificaties
- Staffels
- Demo aanvraag
Godin
Godin is een Canadees bedrijf wat hoogwaardige en innovatieve gitaren ontwikkelt. Ze zijn redelijk duurzaam, het meeste van hun hout komt uit Noord-Amerika. Zodoende participeren ze niet in ontbossing, wat voornamelijk plaatsvindt in Zuid-Amerika en Centraal-Afrika. Noord-Amerika staat daarnaast vol met houtsoorten die ideaal zijn voor gitaarbouw. Alle gitaren worden daarna met de hand gemaakt in Canada. Hiervoor gebruiken ze de beste gitaarbouwers, waardoor kwaliteit gegarandeerd kan worden.
Een klassieke elektrische gitaar
De MultiAc is een klassieke en een elektrische gitaar. Dit is innovatief; de combinatie tussen westerngitaren en elektrische gitaren is al erg vaak gemaakt, maar de combinatie met klassieke gitaren blijft redelijk weg. De semi-akoestische klassieke gitaar bestaat al wel, maar dat komt niet in de buurt van een elektrische gitaar. De MultiAc is een klassieke gitaar die geïnspireerd is door solid body elektrische gitaren. De gitaar heeft een semi-hollow body design, wat betekent dat de body niet massief is en niet compleet hol, maar meerdere holle compartimenten heeft. Dit zorgt ervoor dat de trillingen nog iets helderder resoneren, maar niet zo vol en hard als bij een holle kast. De gitaar heeft ook geen klankgat, waardoor de resonantie voornamelijk van het hout af komt. De gitaar heeft een klassiek design: de snaren zijn van nylon gemaakt en de headstock en brug zijn op klassieke gitaren geïnspireerd, waardoor het duidelijk een klassieke gitaar is. Maar als er geen klankkast is, hoe werkt de gitaar dan? Het is eigenlijk best simpel. Bij aanslag trillen de nylon snaren, wat resoneert op het lichtelijk holle hout wat opgevangen wordt door het element, wat onder de brug zit. De gitaar heeft een piezo element, wat een standaard semi-akoestisch element is. Zodoende is het geluid zo authentiek mogelijk en zorgt het element zelf niet voor vervorming. De instellingen zijn aan te passen met de schuifregelaars op het bovenblad. De gitaar heeft een standaard jackinput, waardoor deze op een gitaarversterker aan te sluiten is, maar ook een XLR-input, voor bepaalde synthesizers. Zodoende is de gitaar erg veelzijdig.
Waarom?
Maar waarom is de MultiAc handig? Want kunnen gitaristen dan niet gewoon een klassieke gitaar of semi-akoestische klassieke gitaar gebruiken? In principe kan dat, maar hier zitten nadelen aan. Als een klassieke gitaar versterkt wordt, via een element of een microfoon, vangt het systeem ook de resonantie en geluiden buiten de gitaar op. Dit zorgt voor feedback en interferentie, en is erg zonde van de klank van de gitaar. Daarnaast vervormt het element het geluid iets. Dit komt doordat het element overweldigd wordt door de vele resonantie uit de klankkast, omdat het element zich onder het klankgat bevindt. Zodoende wordt het geluid platter en doffer dan het originele akoestische geluid. Dit kan beide voorkomen worden met de MultiAc. Omdat het element fysiek in contact staat met de snaren en het hout, wordt alleen de trillingen en de resonantie hiervan opgevangen. Als gevolg vindt er dus geen feedback of interferentie plaats. Dezelfde reden voorkomt ook dat het geluid minder authentiek klinkt. Omdat de versterking alleen focust op de gelimiteerde resonantie, kan deze met de preamp aangevuld worden. Zodoende klinkt het geluid veel authentieker en voller dan bij een versterkte akoestische gitaar. De MultiAc komt echter met meer voordelen. Het is namelijk de ideale gitaar voor opname, omdat het rechtstreeks op interfaces of PA-systemen aangesloten kan worden. Het is ook dynamischer dan een klassieke gitaar, en kan aangesloten worden op andere instrumenten voor een unieke klank en ervaring. Het is ook een fijne gitaar voor gitaristen die voornamelijk gewend zijn aan western- of elektrische gitaren. De actie is namelijk lager dan op een standaard klassieke gitaar, waardoor deze comfortabeler in de hand ligt. De MultiAc is dus dynamischer, comfortabeler, lichter en veelzijdiger dan een klassieke gitaar, zonder dat dit ten koste gaat van de klank.
Materialen
Omdat resonantie een belangrijke rol speelt bij de MultiAc, is het dus belangrijk om te kijken naar de materialen van de klankkast. De klankkast is van Silver Leaf esdoornhout gemaakt. Dit is een fijne Canadese vorm van esdoornhout wat een geweldige projectie heeft en een helder geluid. De hals is van cederhout gemaakt en de toets van palissander. Dit is een fijne combinatie!
Deze MultiAc is ook in Aztek Red, Ozark Cream en Kanyon Burst verkrijgbaar.
Technische specificaties
Ons product in het echt zien en uitproberen?
Wij zien u graag in onze showroom, waar wij u voorzien van alle informatie over dit product.