• Gratis verzenden vanaf € 75,-

  • Onze klanten geven ons een 9.5!

  • Showroom van 2500m2

Merken

Body Type

Houtsoort bovenblad

Houtsoort zij- en achterblad

Cutaway

Elektronica

Inclusief hoes / koffer

Kleur

Materiaal hals

Materiaal toets

assortiment

Sorteer op
nieuw
Godin ACS Koa HG - Klassieke Elektrische Gitaar

Godin

Godin is een Canadees bedrijf wat professionele en innovatieve gitaren maakt. Ze zijn redelijk duurzaam, het meeste van hun materiaal komt uit Noord-Amerika, waardoor ze niet participeren in ontbossing. Bovendien worden al hun gitaren met de hand gemaakt in Canada door de beste gitaarbouwers. Zodoende kan kwaliteit dus gegarandeerd worden, want elke Godin gitaar komt door de handen van gespecialiseerde gitaarbouwers.

 

Deze Godin ACS wordt geleverd met het akoestische gitaar servicepakket t.w.v. € 75,00 bestaande uit:

  • Afstelbeurt voor levering/ verzending
  • Een afstelbeurt tegoedbon
  • Plectrumhouder
  • Officieel Joh.deHeer garantiecertificaat

 

Een klassieke elektrische gitaar

Het combineren van een akoestische en een elektrische gitaar is niet nieuw, semi-akoestische, hollow body en semi-hollow body gitaren bestaan al heel lang. De combinatie met een klassieke gitaar komt minder vaak voor. Hoewel versterkbare klassieke gitaren wel steeds populairder worden, komt een echte combinatie met een elektrische gitaar nog niet echt voor. Zodoende heeft Godin de ACS gitaar uitgevonden. Dit is een klassieke gitaar geïnspireerd op een solid body elektrische gitaar. De gitaar heeft dus geen klankgat, waardoor de trillingen op het hout resoneren. De gitaar is echter ook niet een solid body, want er zitten holle compartimenten in. Dit is gunstig voor de resonantie, zonder dat het een compleet holle resonantie wordt. De snaren zijn dan ook van nylon, en met het klassieke headstock en brug is de snaarinstallatie en uiterlijk net als bij een standaard klassieke gitaar. Onder de brug zit een piezo element, voor de versterking. Het geluid kan dan afgesteld worden met de schuifregelaars op het bovenblad, waardoor er veel klankopties zijn. De ACS kan rechtstreeks op een versterker aan gesloten worden via de standaard jackinput, maar de gitaar heeft ook een XLR-input. Met deze input kan de gitaar rechtstreeks op bepaalde synthesizers aangesloten worden, voor een unieke combinatie en klank.

 

Waarom?

Maar voor wie is deze gitaar gemaakt? Want voor vele gitaristen is een standaard klassieke gitaar voldoende, en voor de gitarist die graag optreedt is een semi-akoestische klassieke gitaar ook een mogelijkheid. Er zitten hier echter veel nadelen aan. Een semi-akoestische klassieke gitaar komt met veel problemen. Het piezo element reageert namelijk direct op de resonantie en trillingen van de snaren, maar vanwege de constante resonantie en versterking reageert het element ook op ongewilde geluiden, wat resulteert in feedback en interferentie. Deze methode zorgt er ook voor dat het versterkte geluid platter en doffer klinkt dan het akoestische geluid van de gitaar zelf. Beide problemen kunnen voorkomen worden met de ACS. Omdat het element rechtstreeks in contact staat met de snaren en het hout, vangt het alleen deze trillingen en resonantie op. Er is dus geen feedback of interferentie. De preamp en de geluidsafstellingen zorgen er juist weer voor dat het geluid zo authentiek mogelijk klinkt. Bovendien is de gitaar een stuk dynamischer. Opnemen en versterken wordt significant makkelijker, maar het is ook mogelijk om de gitaar met andere instrumenten te gebruiken. Zoals bijvoorbeeld met een synthesizer, waardoor de ACS ook compleet andere geluiden kan produceren, wat ideaal is in een band. De ACS is ook uitstekend voor de elektrische en akoestische gitarist, de actie komt namelijk meer overeen met een elektrische of westerngitaar waardoor deze wat fijner in de hand ligt dan een brede klassieke gitaar. De ACS is dus dynamischer, lichter en comfortabeler dan een standaard klassieke gitaar, zonder dat dit ten koste gaat van de klank.

 

Materialen

De ACS Koa heeft een semi-hollow body ontwerp, wat betekent dat de gitaar holle compartimenten heeft. Dit zorgt ervoor dat het hout veel invloed heeft op het geluid. De achter- en zijkanten zijn van esdoornhout gemaakt, wat voor een heldere klank zorgt en een geweldige projectie. Het bovenblad is van gelamineerd koa gemaakt. Koa komt uit Hawaii en is redelijk zeldzaam. Het zorgt voor een kenmerkend warm en helder geluid, en is zeer gewild in de gitaarindustrie. Bovendien heeft het een prachtig nerfpatroon, waardoor koa gitaren opvallen. Het patroon kan echter afwijken van de gitaar in de foto, omdat op elk stuk hout het patroon natuurlijk weer anders is. Daarom hebben wij foto's van meerdere uitgaven van dit model toegevoegd, zodat u kunt zien hoe de gitaar er gemiddeld uit zal zien. De hals is van mahoniehout gemaakt en de toets van Richlite. Richlite bestaat uit een combinatie van resin en houtsnippers, die op hoge temperatuur op elkaar worden geperst. Dit zorgt voor een rigide materiaal wat ideaal is voor de toets. Het is dus stevig genoeg om de hals recht te houden en glad genoeg om comfortabel te spelen, maar het is ook bestand tegen vochtigheid, hitte, kou en droogte, waardoor er geen onderhoud aan gepleegd hoeft te worden. Kortom, de ACS is een zeer innovatieve en professionele klassieke elektrische gitaar!

In winkelwagen
Toegevoegd aan winkelwagen
nieuw
Godin ACS Slim Nylon Natural SG

GODIN

Godin is een Canadees bedrijf wat professionele en innovatieve gitaren maakt. Ze zijn redelijk duurzaam, het meeste van hun materiaal komt uit Noord-Amerika, waardoor ze niet participeren in ontbossing. Bovendien worden al hun gitaren met de hand gemaakt in Canada door de beste gitaarbouwers. Zodoende kan kwaliteit dus gegarandeerd worden, want elke Godin gitaar komt door de handen van gespecialiseerde gitaarbouwers.

 

Deze Godin ACS wordt geleverd met het akoestische gitaar servicepakket t.w.v. € 75,00 bestaande uit:

  • Afstelbeurt voor levering/ verzending
  • Een afstelbeurt tegoedbon
  • Plectrumhouder
  • Officieel Joh.deHeer garantiecertificaat

 

EEN KLASSIEKE ELEKTRISCHE GITAAR

Het combineren van een akoestische en een elektrische gitaar is niet nieuw, semi-akoestische, hollow body en semi-hollow body gitaren bestaan al heel lang. De combinatie met een klassieke gitaar komt minder vaak voor. Hoewel versterkbare klassieke gitaren wel steeds populairder worden, komt een echte combinatie met een elektrische gitaar nog niet echt voor. Zodoende heeft Godin de ACS gitaar uitgevonden. Dit is een klassieke gitaar geïnspireerd op een solid body elektrische gitaar. De gitaar heeft dus geen klankgat, waardoor de trillingen op het hout resoneren. De gitaar is echter ook niet een solid body, want er zitten holle compartimenten in. Dit is gunstig voor de resonantie, zonder dat het een compleet holle resonantie wordt. De snaren zijn dan ook van nylon, en met het klassieke headstock en brug is de snaarinstallatie en uiterlijk net als bij een standaard klassieke gitaar. Onder de brug zit een piezo element, voor de versterking. Het geluid kan dan afgesteld worden met de schuifregelaars op het bovenblad, waardoor er veel klankopties zijn. De ACS kan rechtstreeks op een versterker aan gesloten worden via de standaard jackinput, maar de gitaar heeft ook een XLR-input. Met deze input kan de gitaar rechtstreeks op bepaalde synthesizers aangesloten worden, voor een unieke combinatie en klank.

 

WAAROM?

Maar voor wie is deze gitaar gemaakt? Want voor vele gitaristen is een standaard klassieke gitaar voldoende, en voor de gitarist die graag optreedt is een semi-akoestische klassieke gitaar ook een mogelijkheid. Er zitten hier echter veel nadelen aan. Een semi-akoestische klassieke gitaar komt met veel problemen. Het piezo element reageert namelijk direct op de resonantie en trillingen van de snaren, maar vanwege de constante resonantie en versterking reageert het element ook op ongewilde geluiden, wat resulteert in feedback en interferentie. Deze methode zorgt er ook voor dat het versterkte geluid platter en doffer klinkt dan het akoestische geluid van de gitaar zelf. Beide problemen kunnen voorkomen worden met de ACS. Omdat het element rechtstreeks in contact staat met de snaren en het hout, vangt het alleen deze trillingen en resonantie op. Er is dus geen feedback of interferentie. De preamp en de geluidsafstellingen zorgen er juist weer voor dat het geluid zo authentiek mogelijk klinkt. Bovendien is de gitaar een stuk dynamischer. Opnemen en versterken wordt significant makkelijker, maar het is ook mogelijk om de gitaar met andere instrumenten te gebruiken. Zoals bijvoorbeeld met een synthesizer, waardoor de ACS ook compleet andere geluiden kan produceren, wat ideaal is in een band. De ACS is ook uitstekend voor de elektrische en akoestische gitarist, de actie komt namelijk meer overeen met een elektrische of westerngitaar waardoor deze wat fijner in de hand ligt dan een brede klassieke gitaar. De ACS is dus dynamischer, lichter en comfortabeler dan een standaard klassieke gitaar, zonder dat dit ten koste gaat van de klank.

 

MATERIALEN

De ACS Slim Nylon Natural SG heeft een semi-hollow body ontwerp, wat betekent dat de gitaar holle compartimenten heeft. Dit zorgt ervoor dat het hout veel invloed heeft op het geluid. De achter- en zijkanten zijn van esdoornhout gemaakt, wat voor een heldere klank zorgt en een geweldige projectie. Het bovenblad is van ceder gemaakt. Dit is één van de meest gebruikte toonhoutsoorten voor klassieke gitaren, want het zorgt voor een prachtig warm geluid wat mooi gecomplementeerd wordt door de nylon snaren. De hals is van mahoniehout gemaakt en de toets van Richlite. Richlite bestaat uit een combinatie van resin en houtsnippers, die op hoge temperatuur op elkaar worden geperst. Dit zorgt voor een rigide materiaal wat ideaal is voor de toets. Het is dus stevig genoeg om de hals recht te houden en glad genoeg om comfortabel te spelen, maar het is ook bestand tegen vochtigheid, hitte, kou en droogte, waardoor er geen onderhoud aan gepleegd hoeft te worden. Kortom, de ACS is een zeer innovatieve en professionele klassieke elektrische gitaar!

In winkelwagen
Toegevoegd aan winkelwagen
nieuw
Godin MultiAc Mundial - Arctik Blue

Godin

Godin is een Canadees bedrijf wat hoogwaardige en innovatieve gitaren ontwikkelt. Ze zijn redelijk duurzaam, het meeste van hun hout komt uit Noord-Amerika. Zodoende participeren ze niet in ontbossing, wat voornamelijk plaatsvindt in Zuid-Amerika en Centraal-Afrika. Noord-Amerika staat daarnaast vol met houtsoorten die ideaal zijn voor gitaarbouw. Alle gitaren worden daarna met de hand gemaakt in Canada. Hiervoor gebruiken ze de beste gitaarbouwers, waardoor kwaliteit gegarandeerd kan worden.

 

Een klassieke elektrische gitaar

De MultiAc is een klassieke en een elektrische gitaar. Dit is innovatief; de combinatie tussen westerngitaren en elektrische gitaren is al erg vaak gemaakt, maar de combinatie met klassieke gitaren blijft redelijk weg. De semi-akoestische klassieke gitaar bestaat al wel, maar dat komt niet in de buurt van een elektrische gitaar. De MultiAc is een klassieke gitaar die geïnspireerd is door solid body elektrische gitaren. De gitaar heeft een semi-hollow body design, wat betekent dat de body niet massief is en niet compleet hol, maar meerdere holle compartimenten heeft. Dit zorgt ervoor dat de trillingen nog iets helderder resoneren, maar niet zo vol en hard als bij een holle kast. De gitaar heeft ook geen klankgat, waardoor de resonantie voornamelijk van het hout af komt. De gitaar heeft een klassiek design: de snaren zijn van nylon gemaakt en de headstock en brug zijn op klassieke gitaren geïnspireerd, waardoor het duidelijk een klassieke gitaar is. Maar als er geen klankkast is, hoe werkt de gitaar dan? Het is eigenlijk best simpel. Bij aanslag trillen de nylon snaren, wat resoneert op het lichtelijk holle hout wat opgevangen wordt door het element, wat onder de brug zit. De gitaar heeft een piezo element, wat een standaard semi-akoestisch element is. Zodoende is het geluid zo authentiek mogelijk en zorgt het element zelf niet voor vervorming. De instellingen zijn aan te passen met de schuifregelaars op het bovenblad. De gitaar heeft een standaard jackinput, waardoor deze op een gitaarversterker aan te sluiten is, maar ook een XLR-input, voor bepaalde synthesizers. Zodoende is de gitaar erg veelzijdig.

 

Waarom?

Maar waarom is de MultiAc handig? Want kunnen gitaristen dan niet gewoon een klassieke gitaar of semi-akoestische klassieke gitaar gebruiken? In principe kan dat, maar hier zitten nadelen aan. Als een klassieke gitaar versterkt wordt, via een element of een microfoon, vangt het systeem ook de resonantie en geluiden buiten de gitaar op. Dit zorgt voor feedback en interferentie, en is erg zonde van de klank van de gitaar. Daarnaast vervormt het element het geluid iets. Dit komt doordat het element overweldigd wordt door de vele resonantie uit de klankkast, omdat het element zich onder het klankgat bevindt. Zodoende wordt het geluid platter en doffer dan het originele akoestische geluid. Dit kan beide voorkomen worden met de MultiAc. Omdat het element fysiek in contact staat met de snaren en het hout, wordt alleen de trillingen en de resonantie hiervan opgevangen. Als gevolg vindt er dus geen feedback of interferentie plaats. Dezelfde reden voorkomt ook dat het geluid minder authentiek klinkt. Omdat de versterking alleen focust op de gelimiteerde resonantie, kan deze met de preamp aangevuld worden. Zodoende klinkt het geluid veel authentieker en voller dan bij een versterkte akoestische gitaar. De MultiAc komt echter met meer voordelen. Het is namelijk de ideale gitaar voor opname, omdat het rechtstreeks op interfaces of PA-systemen aangesloten kan worden. Het is ook dynamischer dan een klassieke gitaar, en kan aangesloten worden op andere instrumenten voor een unieke klank en ervaring. Het is ook een fijne gitaar voor gitaristen die voornamelijk gewend zijn aan western- of elektrische gitaren. De actie is namelijk lager dan op een standaard klassieke gitaar, waardoor deze comfortabeler in de hand ligt. De MultiAc is dus dynamischer, comfortabeler, lichter en veelzijdiger dan een klassieke gitaar, zonder dat dit ten koste gaat van de klank.

 

Materialen

Omdat resonantie een belangrijke rol speelt bij de MultiAc, is het dus belangrijk om te kijken naar de materialen van de klankkast. De klankkast is van Silver Leaf esdoornhout gemaakt. Dit is een fijne Canadese vorm van esdoornhout wat een geweldige projectie heeft en een helder geluid. De hals is van cederhout gemaakt en de toets van palissander. Dit is een fijne combinatie!

 

Deze MultiAc is ook in Aztek Red, Ozark Cream en Kanyon Burst verkrijgbaar.

In winkelwagen
Toegevoegd aan winkelwagen
nieuw
Godin MultiAc Mundial - Aztek Red

Godin

Godin is een Canadees bedrijf wat hoogwaardige en innovatieve gitaren ontwikkelt. Ze zijn redelijk duurzaam, het meeste van hun hout komt uit Noord-Amerika. Zodoende participeren ze niet in ontbossing, wat voornamelijk plaatsvindt in Zuid-Amerika en Centraal-Afrika. Noord-Amerika staat daarnaast vol met houtsoorten die ideaal zijn voor gitaarbouw. Alle gitaren worden daarna met de hand gemaakt in Canada. Hiervoor gebruiken ze de beste gitaarbouwers, waardoor kwaliteit gegarandeerd kan worden.

 

Een klassieke elektrische gitaar

De MultiAc is een klassieke en een elektrische gitaar. Dit is innovatief; de combinatie tussen westerngitaren en elektrische gitaren is al erg vaak gemaakt, maar de combinatie met klassieke gitaren blijft redelijk weg. De semi-akoestische klassieke gitaar bestaat al wel, maar dat komt niet in de buurt van een elektrische gitaar. De MultiAc is een klassieke gitaar die geïnspireerd is door solid body elektrische gitaren. De gitaar heeft een semi-hollow body design, wat betekent dat de body niet massief is en niet compleet hol, maar meerdere holle compartimenten heeft. Dit zorgt ervoor dat de trillingen nog iets helderder resoneren, maar niet zo vol en hard als bij een holle kast. De gitaar heeft ook geen klankgat, waardoor de resonantie voornamelijk van het hout af komt. De gitaar heeft een klassiek design: de snaren zijn van nylon gemaakt en de headstock en brug zijn op klassieke gitaren geïnspireerd, waardoor het duidelijk een klassieke gitaar is. Maar als er geen klankkast is, hoe werkt de gitaar dan? Het is eigenlijk best simpel. Bij aanslag trillen de nylon snaren, wat resoneert op het lichtelijk holle hout wat opgevangen wordt door het element, wat onder de brug zit. De gitaar heeft een piezo element, wat een standaard semi-akoestisch element is. Zodoende is het geluid zo authentiek mogelijk en zorgt het element zelf niet voor vervorming. De instellingen zijn aan te passen met de schuifregelaars op het bovenblad. De gitaar heeft een standaard jackinput, waardoor deze op een gitaarversterker aan te sluiten is, maar ook een XLR-input, voor bepaalde synthesizers. Zodoende is de gitaar erg veelzijdig.

 

Waarom?

Maar waarom is de MultiAc handig? Want kunnen gitaristen dan niet gewoon een klassieke gitaar of semi-akoestische klassieke gitaar gebruiken? In principe kan dat, maar hier zitten nadelen aan. Als een klassieke gitaar versterkt wordt, via een element of een microfoon, vangt het systeem ook de resonantie en geluiden buiten de gitaar op. Dit zorgt voor feedback en interferentie, en is erg zonde van de klank van de gitaar. Daarnaast vervormt het element het geluid iets. Dit komt doordat het element overweldigd wordt door de vele resonantie uit de klankkast, omdat het element zich onder het klankgat bevindt. Zodoende wordt het geluid platter en doffer dan het originele akoestische geluid. Dit kan beide voorkomen worden met de MultiAc. Omdat het element fysiek in contact staat met de snaren en het hout, wordt alleen de trillingen en de resonantie hiervan opgevangen. Als gevolg vindt er dus geen feedback of interferentie plaats. Dezelfde reden voorkomt ook dat het geluid minder authentiek klinkt. Omdat de versterking alleen focust op de gelimiteerde resonantie, kan deze met de preamp aangevuld worden. Zodoende klinkt het geluid veel authentieker en voller dan bij een versterkte akoestische gitaar. De MultiAc komt echter met meer voordelen. Het is namelijk de ideale gitaar voor opname, omdat het rechtstreeks op interfaces of PA-systemen aangesloten kan worden. Het is ook dynamischer dan een klassieke gitaar, en kan aangesloten worden op andere instrumenten voor een unieke klank en ervaring. Het is ook een fijne gitaar voor gitaristen die voornamelijk gewend zijn aan western- of elektrische gitaren. De actie is namelijk lager dan op een standaard klassieke gitaar, waardoor deze comfortabeler in de hand ligt. De MultiAc is dus dynamischer, comfortabeler, lichter en veelzijdiger dan een klassieke gitaar, zonder dat dit ten koste gaat van de klank.

 

Materialen

Omdat resonantie een belangrijke rol speelt bij de MultiAc, is het dus belangrijk om te kijken naar de materialen van de klankkast. De klankkast is van Silver Leaf esdoornhout gemaakt. Dit is een fijne Canadese vorm van esdoornhout wat een geweldige projectie heeft en een helder geluid. De hals is van cederhout gemaakt en de toets van palissander. Dit is een fijne combinatie!

 

Deze MultiAc is ook verkrijgbaar in Arctik Blue, Ozark Cream en Kanyon Burst.

In winkelwagen
Toegevoegd aan winkelwagen
nieuw
Godin MultiAc Mundial - Kanyon Burst

Godin

Godin is een Canadees bedrijf wat hoogwaardige en innovatieve gitaren ontwikkelt. Ze zijn redelijk duurzaam, het meeste van hun hout komt uit Noord-Amerika. Zodoende participeren ze niet in ontbossing, wat voornamelijk plaatsvindt in Zuid-Amerika en Centraal-Afrika. Noord-Amerika staat daarnaast vol met houtsoorten die ideaal zijn voor gitaarbouw. Alle gitaren worden daarna met de hand gemaakt in Canada. Hiervoor gebruiken ze de beste gitaarbouwers, waardoor kwaliteit gegarandeerd kan worden.

 

Een Klassieke Elektrische Gitaar

De MultiAc is een klassieke en een elektrische gitaar. Dit is innovatief; de combinatie tussen westerngitaren en elektrische gitaren is al erg vaak gemaakt, maar de combinatie met klassieke gitaren blijft redelijk weg. De semi-akoestische klassieke gitaar bestaat al wel, maar dat komt niet in de buurt van een elektrische gitaar. De MultiAc is een klassieke gitaar die geïnspireerd is door solid body elektrische gitaren. De gitaar heeft een semi-hollow body design, wat betekent dat de body niet massief is en niet compleet hol, maar meerdere holle compartimenten heeft. Dit zorgt ervoor dat de trillingen nog iets helderder resoneren, maar niet zo vol en hard als bij een holle kast. De gitaar heeft ook geen klankgat, waardoor de resonantie voornamelijk van het hout af komt. De gitaar heeft een klassiek design: de snaren zijn van nylon gemaakt en de headstock en brug zijn op klassieke gitaren geïnspireerd, waardoor het duidelijk een klassieke gitaar is. Maar als er geen klankkast is, hoe werkt de gitaar dan? Het is eigenlijk best simpel. Bij aanslag trillen de nylon snaren, wat resoneert op het lichtelijk holle hout wat opgevangen wordt door het element, wat onder de brug zit. De gitaar heeft een piezo element, wat een standaard semi-akoestisch element is. Zodoende is het geluid zo authentiek mogelijk en zorgt het element zelf niet voor vervorming. De instellingen zijn aan te passen met de schuifregelaars op het bovenblad. De gitaar heeft een standaard jackinput, waardoor deze op een gitaarversterker aan te sluiten is, maar ook een XLR-input, voor bepaalde synthesizers. Zodoende is de gitaar erg veelzijdig.

 

Waarom?

Maar waarom is de MultiAc handig? Want kunnen gitaristen dan niet gewoon een klassieke gitaar of semi-akoestische klassieke gitaar gebruiken? In principe kan dat, maar hier zitten nadelen aan. Als een klassieke gitaar versterkt wordt, via een element of een microfoon, vangt het systeem ook de resonantie en geluiden buiten de gitaar op. Dit zorgt voor feedback en interferentie, en is erg zonde van de klank van de gitaar. Daarnaast vervormt het element het geluid iets. Dit komt doordat het element overweldigd wordt door de vele resonantie uit de klankkast, omdat het element zich onder het klankgat bevindt. Zodoende wordt het geluid platter en doffer dan het originele akoestische geluid. Dit kan beide voorkomen worden met de MultiAc. Omdat het element fysiek in contact staat met de snaren en het hout, wordt alleen de trillingen en de resonantie hiervan opgevangen. Als gevolg vindt er dus geen feedback of interferentie plaats. Dezelfde reden voorkomt ook dat het geluid minder authentiek klinkt. Omdat de versterking alleen focust op de gelimiteerde resonantie, kan deze met de preamp aangevuld worden. Zodoende klinkt het geluid veel authentieker en voller dan bij een versterkte akoestische gitaar. De MultiAc komt echter met meer voordelen. Het is namelijk de ideale gitaar voor opname, omdat het rechtstreeks op interfaces of PA-systemen aangesloten kan worden. Het is ook dynamischer dan een klassieke gitaar, en kan aangesloten worden op andere instrumenten voor een unieke klank en ervaring. Het is ook een fijne gitaar voor gitaristen die voornamelijk gewend zijn aan western- of elektrische gitaren. De actie is namelijk lager dan op een standaard klassieke gitaar, waardoor deze comfortabeler in de hand ligt. De MultiAc is dus dynamischer, comfortabeler, lichter en veelzijdiger dan een klassieke gitaar, zonder dat dit ten koste gaat van de klank.

 

Materialen

Omdat resonantie een belangrijke rol speelt bij de MultiAc, is het dus belangrijk om te kijken naar de materialen van de klankkast. De klankkast is van Silver Leaf esdoornhout gemaakt. Dit is een fijne Canadese vorm van esdoornhout wat een geweldige projectie heeft en een helder geluid. De hals is van cederhout gemaakt en de toets van palissander. Dit is een fijne combinatie!

 

Deze MultiAc is ook verkrijgbaar in Arctik Blue, Aztek Red en Ozark Cream.

In winkelwagen
Toegevoegd aan winkelwagen
nieuw
Godin MultiAc Mundial - Ozark Cream

Godin

Godin is een Canadees bedrijf wat hoogwaardige en innovatieve gitaren ontwikkelt. Ze zijn redelijk duurzaam, het meeste van hun hout komt uit Noord-Amerika. Zodoende participeren ze niet in ontbossing, wat voornamelijk plaatsvindt in Zuid-Amerika en Centraal-Afrika. Noord-Amerika staat daarnaast vol met houtsoorten die ideaal zijn voor gitaarbouw. Alle gitaren worden daarna met de hand gemaakt in Canada. Hiervoor gebruiken ze de beste gitaarbouwers, waardoor kwaliteit gegarandeerd kan worden.

 

Een klassieke elektrische gitaar

De MultiAc is een klassieke en een elektrische gitaar. Dit is innovatief; de combinatie tussen westerngitaren en elektrische gitaren is al erg vaak gemaakt, maar de combinatie met klassieke gitaren blijft redelijk weg. De semi-akoestische klassieke gitaar bestaat al wel, maar dat komt niet in de buurt van een elektrische gitaar. De MultiAc is een klassieke gitaar die geïnspireerd is door solid body elektrische gitaren. De gitaar heeft een semi-hollow body design, wat betekent dat de body niet massief is en niet compleet hol, maar meerdere holle compartimenten heeft. Dit zorgt ervoor dat de trillingen nog iets helderder resoneren, maar niet zo vol en hard als bij een holle kast. De gitaar heeft ook geen klankgat, waardoor de resonantie voornamelijk van het hout af komt. De gitaar heeft een klassiek design: de snaren zijn van nylon gemaakt en de headstock en brug zijn op klassieke gitaren geïnspireerd, waardoor het duidelijk een klassieke gitaar is. Maar als er geen klankkast is, hoe werkt de gitaar dan? Het is eigenlijk best simpel. Bij aanslag trillen de nylon snaren, wat resoneert op het lichtelijk holle hout wat opgevangen wordt door het element, wat onder de brug zit. De gitaar heeft een piezo element, wat een standaard semi-akoestisch element is. Zodoende is het geluid zo authentiek mogelijk en zorgt het element zelf niet voor vervorming. De instellingen zijn aan te passen met de schuifregelaars op het bovenblad. De gitaar heeft een standaard jackinput, waardoor deze op een gitaarversterker aan te sluiten is, maar ook een XLR-input, voor bepaalde synthesizers. Zodoende is de gitaar erg veelzijdig.

 

Waarom?

Maar waarom is de MultiAc handig? Want kunnen gitaristen dan niet gewoon een klassieke gitaar of semi-akoestische klassieke gitaar gebruiken? In principe kan dat, maar hier zitten nadelen aan. Als een klassieke gitaar versterkt wordt, via een element of een microfoon, vangt het systeem ook de resonantie en geluiden buiten de gitaar op. Dit zorgt voor feedback en interferentie, en is erg zonde van de klank van de gitaar. Daarnaast vervormt het element het geluid iets. Dit komt doordat het element overweldigd wordt door de vele resonantie uit de klankkast, omdat het element zich onder het klankgat bevindt. Zodoende wordt het geluid platter en doffer dan het originele akoestische geluid. Dit kan beide voorkomen worden met de MultiAc. Omdat het element fysiek in contact staat met de snaren en het hout, wordt alleen de trillingen en de resonantie hiervan opgevangen. Als gevolg vindt er dus geen feedback of interferentie plaats. Dezelfde reden voorkomt ook dat het geluid minder authentiek klinkt. Omdat de versterking alleen focust op de gelimiteerde resonantie, kan deze met de preamp aangevuld worden. Zodoende klinkt het geluid veel authentieker en voller dan bij een versterkte akoestische gitaar. De MultiAc komt echter met meer voordelen. Het is namelijk de ideale gitaar voor opname, omdat het rechtstreeks op interfaces of PA-systemen aangesloten kan worden. Het is ook dynamischer dan een klassieke gitaar, en kan aangesloten worden op andere instrumenten voor een unieke klank en ervaring. Het is ook een fijne gitaar voor gitaristen die voornamelijk gewend zijn aan western- of elektrische gitaren. De actie is namelijk lager dan op een standaard klassieke gitaar, waardoor deze comfortabeler in de hand ligt. De MultiAc is dus dynamischer, comfortabeler, lichter en veelzijdiger dan een klassieke gitaar, zonder dat dit ten koste gaat van de klank.

 

Materialen

Omdat resonantie een belangrijke rol speelt bij de MultiAc, is het dus belangrijk om te kijken naar de materialen van de klankkast. De klankkast is van Silver Leaf esdoornhout gemaakt. Dit is een fijne Canadese vorm van esdoornhout wat een geweldige projectie heeft en een helder geluid. De hals is van cederhout gemaakt en de toets van palissander. Dit is een fijne combinatie!

 

Deze MultiAc is ook verkrijgbaar in Kanyon Burst, Aztek Red en Arctik Blue.

In winkelwagen
Toegevoegd aan winkelwagen
nieuw
Godin MultiAc Nylon String Natural HG

Godin

Godin is een Canadees bedrijf wat hoogwaardige en innovatieve gitaren ontwikkelt. Ze zijn redelijk duurzaam, het meeste van hun hout komt uit Noord-Amerika. Zodoende participeren ze niet in ontbossing, wat voornamelijk plaatsvindt in Zuid-Amerika en Centraal-Afrika. Noord-Amerika staat daarnaast vol met houtsoorten die ideaal zijn voor gitaarbouw. Alle gitaren worden daarna met de hand gemaakt in Canada. Hiervoor gebruiken ze de beste gitaarbouwers, waardoor kwaliteit gegarandeerd kan worden.

 

Deze Godin MultiAc wordt geleverd met het akoestische gitaar servicepakket t.w.v. € 75,00 bestaande uit:

  • Afstelbeurt voor levering/ verzending
  • Een afstelbeurt tegoedbon
  • Plectrumhouder
  • Officieel Joh.deHeer garantiecertificaat

Een Klassieke Elektrische Gitaar

De MultiAc is een klassieke en een elektrische gitaar. Dit is innovatief; de combinatie tussen westerngitaren en elektrische gitaren is al erg vaak gemaakt, maar de combinatie met klassieke gitaren blijft redelijk weg. De semi-akoestische klassieke gitaar bestaat al wel, maar dat komt niet in de buurt van een elektrische gitaar. De MultiAc is een klassieke gitaar die geïnspireerd is door solid body elektrische gitaren. De gitaar heeft een semi-hollow body design, wat betekent dat de body niet massief is en niet compleet hol, maar meerdere holle compartimenten heeft. Dit zorgt ervoor dat de trillingen nog iets helderder resoneren, maar niet zo vol en hard als bij een holle kast. De gitaar heeft ook geen klankgat, waardoor de resonantie voornamelijk van het hout af komt. De gitaar heeft een klassiek design: de snaren zijn van nylon gemaakt en de headstock en brug zijn op klassieke gitaren geïnspireerd, waardoor het duidelijk een klassieke gitaar is. Maar als er geen klankkast is, hoe werkt de gitaar dan? Het is eigenlijk best simpel. Bij aanslag trillen de nylon snaren, wat resoneert op het lichtelijk holle hout wat opgevangen wordt door het element, wat onder de brug zit. De gitaar heeft een piezo element, wat een standaard semi-akoestisch element is. Zodoende is het geluid zo authentiek mogelijk en zorgt het element zelf niet voor vervorming. De instellingen zijn aan te passen met de schuifregelaars op het bovenblad. De gitaar heeft een standaard jackinput, waardoor deze op een gitaarversterker aan te sluiten is, maar ook een XLR-input, voor bepaalde synthesizers. Zodoende is de gitaar erg veelzijdig.

 

Waarom?

Maar waarom is de MultiAc handig? Want kunnen gitaristen dan niet gewoon een klassieke gitaar of semi-akoestische klassieke gitaar gebruiken? In principe kan dat, maar hier zitten nadelen aan. Als een klassieke gitaar versterkt wordt, via een element of een microfoon, vangt het systeem ook de resonantie en geluiden buiten de gitaar op. Dit zorgt voor feedback en interferentie, en is erg zonde van de klank van de gitaar. Daarnaast vervormt het element het geluid iets. Dit komt doordat het element overweldigd wordt door de vele resonantie uit de klankkast, omdat het element zich onder het klankgat bevindt. Zodoende wordt het geluid platter en doffer dan het originele akoestische geluid. Dit kan beide voorkomen worden met de MultiAc. Omdat het element fysiek in contact staat met de snaren en het hout, wordt alleen de trillingen en de resonantie hiervan opgevangen. Als gevolg vindt er dus geen feedback of interferentie plaats. Dezelfde reden voorkomt ook dat het geluid minder authentiek klinkt. Omdat de versterking alleen focust op de gelimiteerde resonantie, kan deze met de preamp aangevuld worden. Zodoende klinkt het geluid veel authentieker en voller dan bij een versterkte akoestische gitaar. De MultiAc komt echter met meer voordelen. Het is namelijk de ideale gitaar voor opname, omdat het rechtstreeks op interfaces of PA-systemen aangesloten kan worden. Het is ook dynamischer dan een klassieke gitaar, en kan aangesloten worden op andere instrumenten voor een unieke klank en ervaring. Het is ook een fijne gitaar voor gitaristen die voornamelijk gewend zijn aan western- of elektrische gitaren. De actie is namelijk lager dan op een standaard klassieke gitaar, waardoor deze comfortabeler in de hand ligt. De MultiAc is dus dynamischer, comfortabeler, lichter en veelzijdiger dan een klassieke gitaar, zonder dat dit ten koste gaat van de klank.

 

Materialen

De achter- en zijkanten van de MultiAc zijn van mahoniehout gemaakt. Dit zorgt voor een warm en krachtig geluid. Het bovenblad is van sparrenhout gemaakt. Sparrenhout is één van de meest gebruikte houtsoorten voor bovenbladen. Dit komt omdat het een prachtig geluid produceert; een warme klank met een geweldige sustain. Deze combinatie is dus geweldig voor de MultiAc en zorgt voor een authentiek geluid. De hals is van mahoniehout gemaakt en de toets van Richlite. Richlite is een synthetische houtsoort. Het wordt gemaakt van hout- en papiersnippers. Deze worden samen met resin op hoge temperatuur op elkaar geperst. Dit zorgt voor een stevige plank, ideaal voor een toets. Het materiaal is erg rigide, waardoor deze niet zal buigen, en erg glad, waardoor deze comfortabel speelt. Het is ook dicht, waardoor er geen vocht of zonlicht door kan komen. Het materiaal is dus bestand tegen elk klimaat, en hoeft niet onderhouden te worden. Het is dus een goede keuze voor een innovatieve gitaar, zoals de MultiAc. Kortom, de MultiAc is een zeer innovatieve en professionele gitaar van Godin!

In winkelwagen
Toegevoegd aan winkelwagen
 1

Multiac:

  • Gratis verzending boven €75,-!

  • Op werkdagen voor 19.00 besteld, zelfde dag verzonden!

  • Veilig betalen!

Betaalmethoden:   | 

  Joh.deHeer | Algemene voorwaarden | Privacybeleid